Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání organizační kultury státních, komerčních a neziskových poskytovatelů sociálních služeb
Boháčková, Markéta ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Tereza (oponent)
Práce se zaměřuje na komparaci organizační kultury ve státní, komerční a neziskové organizaci, působící v oblasti předškolního vzdělávání. Za tímto účelem používá Model soupeřících hodnot autorů Camerona a Quinna, který rozlišuje čtyři typy organizační kultury. Cílem práce je identifikace a popsání typu kultury v organizacích ze tří sektorů a následné srovnání, které umožní odhalit podobnosti a rozdíly v jejich organizační kultuře. Zvolenou metodou výzkumu je případová studie, technikami sběru dat jsou dotazníkové šetření mezi zaměstnanci organizací a analýza dokumentů těchto organizací. Výzkum ukázal, že v určitých prvcích se kultura organizací tří sektorů podobá, ale v jiných se liší. Zjištěnou podobností mezi kulturami organizací ze tří odlišných sektorů je přítomnost neformální a přátelské klanové kultury. Naopak rozdílem je, že kultura státní organizace je více byrokratická a hierarchická, zatímco kultura komerční a neziskové organizace je více dynamická a zaměřená na inovace.
Organizační kultura - rozdíl mezi vnější stylizací a provozní realitou
Turková, Jaroslava ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Letovancová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na fenomén deklarované a reálně percipované organizační kultury. Teoretická část vymezuje koncept organizační kultury, zaměřuje se na popis jednotlivých atributů organizační kultury a její strukturu. Pozornost je věnována i typologiím organizační kultury, prostor je rovněž věnován přehledu současného poznání týkajícího se problematiky deklarované a reálně percipované organizační kultury a možnostem poznávání organizační kultury. V empirické části byla provedena případová studie popisující tuto problematiku u konkrétní organizace. Byla sledována deklarovaná organizační kultura pomocí obsahové analýzy textů, reálně vnímaná organizační kultura pomocí metody OCAI a v transkripcích rozhovorů se zaměstnanci byly hledány způsoby, jak oni sami tuto odlišnost vnímají. Následně byly navrženy oblasti, kterým se může věnovat další výzkum v této oblasti. Klíčová slova: Organizační kultura, model soupeřících hodnot, univerzita, případová studie

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.